Testa Gevalia Millicano - Powered by Smartson

Bröllop och familjetid

Ja i helgen har det varit stortslaget bröllop och som vanligt måste min inbjudan ha tappats bort på postterminalen. Så det fick bli första parkett hemma i tv soffan istället, men det gick lika bra och man vart lika rörd och fylld av alla kärleks känslor som bröllopsparet omgavs av.

Själv är man inte gift än, vi har tagit det i den turordningen att vi börjar med barnen först och suger lite på bröllopskaramellen ett tag till, verkar det som ;)....ja för det är ju faktiskt mannen som så gott som bestämmer när det är dags eftersom frieriet kommer från hans sida, så då kan det ju ta sin lilla tid.

Så gammeldags romantisk som man är så vill man ha det enl. tradition med kyrka, psalmer och bröllopsfest. För att inte tala om frieriet, det ska inte bara komma spontant utan ska vara ett välplanerat romantisk frieri som det ligger lite tanke och kärlek bakom, sen om det sker i ensamhet av oss två eller med vänner, hemma eller borta, finklädda eller oklädda spelar ingen roll.

Så lite ordande om familejlivet då och då kan jag börja att berätta att denna hemska oinbjudna fyraårs trotts våldgästar oss för fulla muggar. Inte alls kul, det är protensterande, skrikande, grinade och sura miner som delar dagen tillsammans. Allt mamma och pappa gör är fel och allt som är rätt är fel, nej ändras konstigt nog till ja m.m. Man vet snart inte vart man ska ta vägen riktigt för det börjar bli minst sagt jobbigt. Vill ha tillbaka den där lilla snälla prinsen igen och jag vet att han finns där innan för detta lager av trotts för att brukar leka lite tittut i mellan åt. Sen har vi ju lill prinsen som lär sig något nytt varje dag som han vet att mamma och pappa ruskar på huvudet åt, riktiga busar är vad våra prinsar är nu.

Sen måste jag erkänna att min nya hobby faktiskt har blivit gratiserbjudanden och kampanjer, tycker det är jätte kul att hitta nya kampanjer, det gör också att man ibland måste testa nya intressantra produkter vilket faktisk är riktigt kul. Min kära sambo bara ruskar på huvudet åt mig och troget hämtar de gratis produkter jag ber honom om, så himla snäll och det älskar jag honom verkligen för och jag älskar honom även för mycket annat också. För förhoppningsvis är han min stora kärlek och livskamrat som jag ska åldras med.

Vill utbringa ett stor grattis till helgens alla brudpar och önska er alla lycka. En extra stor grattis sänder jag till Prinsessan Victoria och Prinsen Daniel!

Sen er alla andra önskar jag istället en fortsatt trevlig kväll och en god natt!

Vissa är verkligen super trötta ibland, så trött att man somnar när man är på vär ur sägen för att springa in till mammas och pappas säng....visst är han allt för go vår lill prins *kärlek*


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bröllopet var verkligen fint tycker jag.

2010-06-21 @ 09:44:52
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0