Testa Gevalia Millicano - Powered by Smartson

Prins hyss på Bygatan

Ååå...ibland undrar man hur mycket hyss en liten prins verkligen kan hitta på, men det är nog en fråga som det inte verkar finnas något svar på. För det dyker ständigt upp nya påhitt.

Som nu på kvällen när stor prinsen och hans pappa var nere i källaren och fixade (på mammas order) så hittade stor prins på ett upplåst cykellås någonstans i alla oreda i förrådet och vad gör då prinsen med den...jo han låser ju så klart fast sig runt magen. Varpå pappa i panik bladat skratt ropar efter nyckel, men så klart är detta ett lås som länge legat nerpackat för eftersom nyckel saknas.
Så vi gör ett försök att hala ner det över höften och rumpan på han , men det vill sig inte riktigt och prinsen blir nog mer rädd än att det gör ont. Jahapp så sista försöket innan vi får ringa efter förstärknings hjälp är att smörja in prinsen rejält med babyolja och göra ett nytt försök att hala ner det. Efter mycket lirkandet så lyckas det äntligen och mamma och pappa kan andas ut även denna gång. Så nu får man säga att man är glad att man har smala barn.



Detta härliga kort är taget på stor prinsens sjörövar kalas han hade när han fyllde 4 stora år nu i maj.
Tänk reda 4 år gammal, vad tiden går, men hans mamma har inte blivit en dag äldre än 23 som jag var den dag prinsen valde att titta ut till oss och förgylla våra liv. Tänk att vi har två så underbara prinsar i vårat liv, som vi älskar så otroligt mycket trotts att dom kan vara som två odjur som gör allt för att få mamma och pappa på fall....

Från det ena till det andra, nu har jag verkligen bestämt mig att något måste göras åt denna hemska kropp som jag är bosatt i, för det gungar lite väl mycket här och där när jag går. Så nu ska, nej nu MÅSTE jag ta tag i det här och rivstartar med en dietsoppa i en vecka för att få en skjuts i rätt riktning och förhoppningsvis gå ner några motivations kilon. för det är ändå 12 hela tunga kilon som ska bort....Kommmer krävas blod,svett och tårar en förhoppningsvis ska det även ge ett fint resultat i slutändan. Så alla ni som jag umgås med får baka upp mig nu och ej utsätta mig för onödiga frestelser.

Så nu ska jag gå och sova för att förhoppningsvis vakna pigg och redo för nystart!

Kram och natti, natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0